على سبيل التشهير

أزمات ثقة يمر بها أناس مجهولون تدفعهم إلى التجني على -العبد لله- بدون سابق عداوة أو معرفة

قلت دوماً أنني متواضع إلى حد إثارة الشفقة .. و صرحت مراراً بأنني لست عظيماً بالقدر الذي يجعلني أبذل مجهوداً واضحاً في إدراك التواضع أو إدعائه .. فكيف لي بالغرور

من هنا كان لابد اليوم من إحترام الرأي الآخر .. والاعتراف بالحقيقة التي أنكرتها سنوات حيث أن (الإنكار مش هينفعك ) .. نعم أنا مغرور جداً

ولن أتوقف عند هذا الحد .. بل أزيد : أنه لا يوجد إنسان يتمتع بكامل قواه العقلية يستطيع أن ينكر على غروري

( فأنـا .. وحسبي أنني )

هذامبرر كافي

نعم أنا سعيد بهذا الاتهام ولن أدريء عن نفسي تهمة الغرور

( موتـوا بغيظكـم )

3 thoughts on “على سبيل التشهير

  1. لا أعرف ماذا حل بكم!
    تانى تدوينة تتكلم عن نفس الموضوع فى يوم واحد!
    مع اختلاف اللهجة بالطبع ..
    ليس مهما ما يراه الناس بك!..
    لأنهم لا يرون الا ما تريدهم أن يروه..
    المهم ما تعرفه عن نفسك و ما يؤكده مما رأى أقرب المقربين اليك..لأنهم يرونك كما أنت!
    و غالبا أنا مش عارفة بتكلم عن ايه.و النوم أفضل:D

    • anakhaled says:

      :D

      أنا بيصعب عليا ان حد يقول عليا كدا بالذات ..
      طب انتي شايفة ايه يا داليا :D

  2. يمكن عشان اول مرة حد يصارحك يمكن..
    خلينى أقولك ان غالبا الصمت و الارتقاب و عدم مشاركة الآخرين فى حاجات كتير بيعملوها ..بتترجم كبر و غرور!
    و كمان التفكير الكتير:D
    بس عادى مش شرط يكونوا صح..ممكن تكون بس بتلاقى متعتك فى انك تتفرج من بعيد:D
    و فى كل الأحوال لو ده طبعك..هتسمع الكلام ده كتيييييييير..و الحل انك تكبر دماغك..ده بفرض ان كل اللى افترضته صح:D

Leave a Reply

