سبعة أسباب تستدعي عدم الانفجار

: سبعة أسباب تمنعني من الانفجار ذوداً عن نفسي ضد اتهامات المغفلين

1 – لا أهتم بصورتي في نظر المغفلين .. لأنهم مغفلون

2- أضيف بعداً آخرا في استراجيات الهجوم على الاخرين بـ (تجاهلهم)

3- أحب لعب دور الشرير كثيرا حين يبدو الاخرون مثيرين للشفقة والاشمئزاز وأنا ذلك الوغد المتسبب في أزمات ثقة لديهم

4- لأنني معتد بنفسي .. و أرى أنني لست في موقف يستدعي الدفاع عن النفس

ملحوظة : للكون ثوابت ومن الثوابت أنني مصنف ضمن الأخيار

5- ( قالوا سلاماً .. )

6- كلٌّ له رؤيته الخاصة – يتحملُ وزرها وتبعاتها .. ولا يقع عليّ الضرر جراء ظنهم فيّ ظن السوءْ .. واللي بيشيل قربة مخرومة … !

7 – بخزي العين .. وكده

11 thoughts on “سبعة أسباب تستدعي عدم الانفجار

  1. Eslam Shaaban says:

    bgd 3agebny klamak ya 7’aled w 3agebny radak awy ya 3amr bas mesh kol el nas 3andohom el seqa de fe nafsohom bas fe3lan sefa tet7sado 3leha (tab3an ana mesh ba7sedko) :D

    • anakhaled says:

      هي مش ثقة ولا حاجة يا إسلام أستغفر الله ..
      هو غرور :D

      لسه سامع راسل كرو في فيلم (جود يير) بيقول : كل الناس تكرهك .. واو .. هنا يبدأ المرح الحقيقي !! :D

  2. Eslam Shaaban says:

    هاهاهاهاهاها اعوذ بالله من الغرور يا خالد و انا من وجهة نظرى المتواضعة انت مش مغرور ولا حاجة و سيبك من اللى يقول عليك كدا

Leave a Reply

